Farliga Landskrona - Del 30

Det här låter som en vettig idé. Ingen kan väl ha något emot att se var man går liksom. Hade jag inte varit student och haft ett jobb istället, och därmed betalat skatt, så hade jag kunnat fråga mig själv varför mina skattepengar skulle behöva gå till att betala för folks otrygghet. Men mer belysning behövs faktiskt på en del ställen, och nu betalar jag ju inte skatt, och så är jag dessutom inte på gnällhumör idag, så där faller ju hela grejen :-D

Det här är också en vettig idé. Inte för att jag tycker att det borde vara just polisens jobb kanske. Men så länge det inte går ut över deras vanliga sysslor, så varför inte. Intressant citat i slutet av artikeln, gällande mediadrevets roll i spridandet av panik och otrygghet; "Vårens väldiga mediafokusering gjorde att folk hörde av sig mer än vanligt om hundincidenter (...) Sedan avtog det i takt med mediernas minskade rapportering". Men å andra sidan så kan ju medias rapportering lika gärna ha bidragit till att många tänkt sig för en extra gång i valet av hund. Eller att fler tänkt sig för och börjat koppla sina hundar.

Sen har jag kommit över den där rapporten som jag nämnde att jag var nyfiken på i Del 25, men jag har inte haft tid, ork eller motivation att ta mig igenom den ännu. Men det kommer antagligen framöver. Och sen så borde man göra något åt telefonkiosken vid Stora Norregatan/Repslagargatan/Vad gatan den ligger på nu heter. Krossade rutor och spindelväv överallt vittnar ju knappast om att den används. Alls. Plocka bort eller rusta upp, som det är nu så står den ju bara och tar upp plats och ser ful ut.

image295
Ful som stryk, anskrämlig som... en illa underhållen telefonkiosk

Slutligen så vann rätt flotte. Over and out.




01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29



Andra bloggar om: , , ,

Kommentera här: