Farliga Landskrona - Del 27

Kom nyss hem från jobbet, och jag måste bara berätta vad jag precis såg vid Vilan. På Repslagargatan, riktning Kolonigatan, kom en man gåendes. Han var ute och gick med ett par hundar av den där halvlurviga sorten som jag aldrig kan komma ihåg namnet på. Inget utöver det ordinära där. Men, till saken nu: På huvudet bar han inget mindre än en Skellefteå AIK-keps! Det här är stort - Jag är inte längre ensam. Det finns någon mer än jag inom kommungränsen som bryr sig om hockey. Och inte bara det; han håller på rätt lag dessutom. Befolkningsfloran fick precis ytterligare en dimension (den är nu 11-dimensionell).

image234
Så här såg det ut (nåja....)

Kommentarer:

1 Anna:

Aha, var i Norrland är du från? Och hur trivs du nere i Skåne?

2 Anna:

Min filosofi är att det handlar inte om vart man är utan vem man är med och vad man gör, och här är trevligt folk och jag trivs med pluggandet..så jag har det bra här :)
Hade aldrig fixat att bo på samma ställe hela livet, vill gärna irra runt och upptäcka nya ställen även om det så "bara" är inom Sverige.

Kommentera här: