Farliga Landskrona - Del 24

Saker jag saknar i Landskrona:
  1. En indisk restaurang.
  2. En skivbutik.
  3. Hundägare som vet hur man plockar upp hundskiten efter sig.
  4. En galleria som faktiskt innehåller butiker.
  5. En centralt belägen tågstation (ser verkligen inte vitsen med att den placerats där den ligger).
  6. Ett hockeylag som det satsas mer på.
  7. En konstnärs/hobbybutik i stil med Panduro eller Kreatima.
Det var allt jag kunde komma på för stunden, i övrigt är den här stan rätt perfekt ändå. Och det där med butiker i gallerian sägs ju vara på gång nu, ska bli spännande att följa. Och visst, Flügger på Östergatan säljer förvisso lite akrylfärger och målardukar, men det är allt (som jag har hittat i alla fall, rätta mig gärna om jag har fel). Funderade på att lägga till en punkt 8: Fler saker att göra på fritiden för ungdomar, men jag sket i det. Att sysselsätta sig borde vara varje driftig människas egna ansvar. Fast det vore ju trevligt om de idioter som roat sig med att knäcka nyplanterade träd i stadsparken kunde hitta nåt vettigare sätt att fördriva tiden på.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23

Kommentarer:

1 Togge:

Anledningen till att tågstationen ligger där den ligger kan vi ju svara på i alla fall: Annars hade vi inte kommit med på direktlänken göteborg-köpenhamn utan varit en sidostation och fått åka till Lund först om vi vill norrut. Så hade vi det innan och det var riktigt kass.
Ja, man hade kunnat gräva up halva stan och dra en lov ner om centrum men det hade banverket aldrig pröjsat.

2 Togge:

Tillägg: Jag hade tyckt det varit suveränt om Gallerian kunnat bli ett lunchtorg med mat från hela världen. Stan har i alla fall 1000-tals "arbetslösa" husmödrar från nästan lika många länder. Tänk om de kunde få chansen?!... ifall krogägarna inte vill ta den.

3 Robert:

Tack så mycket, då har jag förståelse för varför jag måste åka hela 6 minuter med buss för att komma ut till tågstationen :-)
Och det var faktiskt en riktigt bra idé, lite som Kungshallen vid Hötorget eller Vällinge hus i Vällingby centrum, såna ställen är ju alltid välbesökta. Jag hade gått dit iaf. Ofta.

4 Jonas Nordström:

Det ryktas om en rejäl satsning på Gallerian, med bland andra Burger King och Espresso House som hyresgäster.
Kanske även en indisk restaurang? En vällagad vindaloo på hemmaplan hade inte varit fel.
Skivbutikernas tid är nog över tyvärr.

5 Robert:

Åh, jag har inte ätit en ordentlig vindaloo sen jag flyttade ner hit, det vore nånting det :-P

Kommentera här: