Årets självgodaste julkalender, lucka 15

För ett år sedan så hade Egoina en julkalender. Den var precis så här. Ett självcentrerat fakta om dagen, serverat med ett leende. Och nu, ett år i efterhand, förädlar jag konceptet till perfektion. Detta kommer bli ett enda långt, drygt navelskådande. Hela härliga december. Fast ... Nej ... Bara till och med den 24:e, så klart.


15. Jag har världens renaste paper cut på min vänstra tumme. Okej, kanske inte världens renaste. Men det är riktigt, riktigt rent. Hur jag nu kan veta att det är riktigt, riktigt rent? Jo. Före och efter varje patientkontakt, och före och efter varje toalettbesök, rast och så vidare, så spritar jag händerna med handdesinfektionsmedel. Idag har jag haft lite drygt 30 patienter och tre raster. You do the math. Vet ni hur det känns att få sprit i ett sår? Det svider. Vet ni hur det känns att få sprit i ett och samma sår ca. 80-90 gånger inom loppet av ett och samma arbetspass? Det känns ... mödosamt.

Lite motigt.



Lucka: 1-4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
Andra bloggar om: , ,

Kommentarer:

1 olatidman:

HAHAHA

2 ursula:

lite gnällig tycker jag;)

3 stina:

Ja men å andra sidan så finns inte såret kvar så länge, för oj vad fort det läker när man håller det riktigt rent med sprit!

Kommentera här: