Årets självgodaste julkalender, lucka 13

För ett år sedan så hade Egoina en julkalender. Den var precis så här. Ett självcentrerat fakta om dagen, serverat med ett leende. Och nu, ett år i efterhand, förädlar jag konceptet till perfektion. Detta kommer bli ett enda långt, drygt navelskådande. Hela härliga december. Fast ... Nej ... Bara till och med den 24:e, så klart.


13. Den värsta lucian. Vaknade med migrän i morse, komplett med aura och allt. Men detta är ändå långt ifrån den värsta lucia jag varit med om. Jag menar, lite diklofenak eller ibuprofen plus ett par timmar i ett mörkt, tyst rum och jag är på benen igen. Annat kan man säga om lucia -02. Spenderades i en studentkorridor i Skellefteå. Drack en flaska starkvinsglögg och en flaska rödvin på egen hand. Märkligt nog så kände jag för att spy strax efteråt (obs; sarkasm). Och det jag spydde upp var logiskt nog rött. Varpå jag - i mitt berusade tillstånd - trodde att jag spytt upp en massa blod och fick panik.

Heja mig.
Däckade i varje fall framåt småtimmarna, steg upp tidigt och tog morgonflyget ner till Stockholm till min dåvarande flickvän. Bakis som aldrig förr. Om ni aldrig flugit i det tillståndet, kan jag meddela att det är något som bör undvikas. Till varje pris. Som pricken över det där förbannade i:et, meddelade sedan flickvännen när jag kom fram att hon ville ta ett break. Ett Rachel-break förvisso, och inte ett Ross-break. Men ett uppehåll likafullt.

Det var verkligen ett underbart dygn. Haha.


Fotnot: Vi var tillsammans i 2,5 år till efter breaket.
Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer:

1 Anonym:

HAHAHAHAHAH

Kommentera här: