Årets kanske mest självgoda julkalender, lucka 9

För ett år sedan så hade Egoina en julkalender, där hon avslöjade en sak om sig själv varje dag. Jag kunde inte ta efter det med en gång, för det hade ju bara varit ett tråkigt, fantasilöst plagierande. Så jag gör det nu istället, ett år i efterhand. Nu när alla har förträngt alltihop. Detta kommer bli ett enda långt, drygt navelskådande.


9. Klockan 20:00 dag före arbetsdag så har jag infört ett ovillkorligt vätskestopp. 19:59 - Fritt fram. En kopp te? Varför inte. Noll bitar socker. 20:01 - Nej tack, det är bra. Över min och alla andras döda kroppar. Inte en droppe. Nej, nej och åter nej. Varför? För att jag (inbillar mig att jag) sover sämre annars. Ytligare. Vaknar såväl tidigare som lättare, vrider mig mer. Vätska är för en god natts sömn vad lutfisk är för mängden saliv i min mun.




Lucka: 1-4, 5, 6, 7, 8
Andra bloggar om: , , ,

Kommentera här: