Årets kanske mest självgoda julkalender, lucka 12

För ett år sedan så hade Egoina en julkalender. Den var precis så här. Ett självcentrerat fakta om dagen, serverat med ett leende. Och nu, ett år i efterhand, förädlar jag konceptet till perfektion. Detta kommer bli ett enda långt, drygt navelskådande. Hela härliga december.


12. Jag fattar inte glögg. Eller jo, jag fattar såklart själva drycken. What's not to get, liksom. Vad jag inte fattar, är varför man ska slänga ner en massa russin och mandlar i skiten. Förhöjer det smaken? Knappast. Passar smakerna ihop? Otvivelaktigt. Men skulle man inte lika gärna kunna äta tilltuggen direkt ur en skål vid sidan om? Svar: Ja, det skulle man definitivt kunna. Det är något av ett mysterium det där. För - ärligt talat - skulle någon få för sig att plötsligt börja kasta ner en massa jävla russin i min öl, skulle jag fan nita killen1

Fast i fallet med öl så skulle det väl snarare röra sig om ost och vindruvor. Eller ölkorv. Eller salta kringlor. Eller jordnötter... Hmm. Fan vad jag blev törstig helt plötsligt.



1 Jag försöker här efterlikna vad som i folkmun brukar refereras till som machoattityd. Är dock osäker på om jag lyckats, då uttrycket är något vagt definierat.

Lucka: 1-4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Andra bloggar om: , , , ,

Kommentera här: