Visst fan, en julkalender skulle jag ju ha

För ett år sedan så hade Egoina en julkalender, där hon avslöjade en sak om sig själv varje dag. Det var en underhållande idé, och ett kreativt sätt att producera inlägg på. Jag kunde inte ta efter det med en gång, för det hade ju bara varit ett tråkigt, fantasilöst plagierande. Så jag gör det nu istället, ett år i efterhand. Nu när alla har förträngt alltihop. Detta kommer bli en enda lång, dryg egotripp. Jag är faktiskt redan lite, lite äcklad av mig själv. Det är på så vis som jag vanligtvis brukar veta att jag är inne på rätt spår. Jag ligger - som ni kanske inser - några dagar efter. Så här kommer därför ett navelskådande avslöjande för varje decemberdag som hittills hunnit förflyta. Utan att jag själv ens brytt mig om att blinka just alls.

1. Jag smakar aldrig av maten när jag lagar mat. Aldrig. Jag ser, hör, luktar och förnimmer på allehanda andra vis när maten är klar istället. Att stoppa ofärdig mat i munnen är fel.

2.
Jag brukar ta på mig ytterskor när jag ska diska. Annars blir jag så ofokuserad, och står bara och leker med skummet.

3.
Blir första röntgenbilden jag knäpper av på en arbetsdag dålig, brukar även resten av dagens bilder bli sämre än vanligt. Jag röntgar med andra ord med självförtroendet. Tur att jag för det mesta är helt jävla outstanding, då.

4.
Jag blir lätt illamående av att titta på vikingaskepp med röd- och vitrandiga segel. Det har med Explorer och Piteå dansar och ler anno 2002 att göra.


Andra bloggar om:

Kommentarer:

1 M:

LOVE IT!!! Keep it going sweetheart.

Puss på dig min lilla julstrumpa!!

2 Tuss:

vad roligt. jag vill också. tveksamt om jag skulle komma på något jag vill avslöja dock!

Kommentera här: