Så glöm alla dina arbetsuppgifter, oh yeah!

 

Cykla, cykla, cykla
Jag vill cykla på min cykel, cykel, cykel
Jag vill
cykla på min cykel
Jag vill
cykla på min hoj
Jag vill
cykla på min cykel
Jag vill
cykla på den där jag vill

Du säger svart - Jag säger vit
Du säger skäll - Jag säger bit
Du säger haj - Jag säger hey, man
Hajen var aldrig min typ av film
Och jag gillar inte Star Wars
Du säger Rolls - Jag säger Royce
Du säger Gud - Ge mig ett val
Du säger Herre - Jag säger Kristus
Jag tror inte på Peter Pan, Frankenstein eller Superman
Allt jag vill göra är att ...

Cykla, cykla, cykla
Jag vill
cykla på min cykel, cykel, cykel
Jag vill
cykla på min cykel
Jag vill
cykla på min hoj
Jag vill
cykla på min cykel
Jag vill
cykla på min ...
Cykelloppet kommer din väg
Så glöm alla dina arbetsuppgifter, oh yeah!
Tjejer med feta rumpor kommer cykla idag
Så håll utkik efter dessa skönheter, oh yeah
På era platser, färdiga, gå!
Cykellopp, cykellopp, cykellopp
Cykel, cykel, cykel, vill
cykla på min ...
Cykel, cykel, cykel, cykel ... loppet

Du säger Kok... - Jag säger ...ain
Du säger John - Jag säger Wayne
Varmkorv - Jag säger ta det lugnt, mannen
Jag vill inte bli president över Amerika
Du säger le - Jag säger ost
Cartier - Jag säger ja tack
Inkomstskatt - Jag säger Jesus
Jag vill inte vara en kandidat
För Vietnam eller Watergate
För allt jag vill göra är att ...

Cykla, cykla, cykla
Jag vill
cykla på min cykel, cykel, cykel
Jag vill
cykla på min cykel
Jag vill
cykla på min hoj
Jag vill
cykla på min cykel
Jag vill
cykla på den där jag vill





Och med detta ville jag ha sagt, att min Queen-samling fått två nytillskott. Två riktigt dåliga sådana. Men samlar man, så samlar man. En skiva med remixade versioner av Freddies solomaterial, och en skiva med euro house/happy hardcore-versioner (eller vad man nu ska kalla det) av kända Queenlåtar. Ville jag verkligen höra Culture Beat massakrera Under pressure, eller DJ Bobo 90-talsrappa sig igenom Radio Ga Ga? Jo, det ville jag, av ren nyfikenhet. Men inte mer än en gång.

Aldrig mer.


Betyg:
QUEEN dance traxx I - 2/10
Freddie Mercury Remixes - 3/10

Och då är jag faktiskt ganska snäll. Skiva nummer 50 och 51; välkomna till samlingen.



Andra bloggar om: queen, musik, rock, skivor, samlande, samlingar, samlarmani, freddie mercury, brian may, roger taylor, john deacon