Queensamlingen, det stora avtäckandet

Min säng har väldigt många sidor. Idag vaknade jag på den elitistiska. Den sida, från vilken jag anser att omvärlden ska vara extremt tacksam över att jag ägnar den lite av min uppmärksamhet då och då. När jag tänker efter lite, så är det faktiskt en sida som jag vaknar på rätt ofta. Säkert en utmärkt egenskap för varje ambitiös sköterska att besitta. Det här är ett sådant där sällsynt ägna omvärlden lite uppmärksamhet-ögonblick. Ögonblicket är inspirerat av det här inlägget. Och så här ser samlingen ut:

Tre tavlor, fem t-shirts, tre pins, ett tygmärke, en bok, sex LP-skivor (varav en dubbel-LP), 14 DVD:er (varav sex dubbel-DVD) och 51 skivor (varav sex dubbel-CD och åtta soloplattor). Och så har jag givetvis Highlander- och Flash Gordon-filmerna, men det var ju underförstått (alla har väl dem?). Och en (numera tom) förpackning Bohemian Raspberry.

Dessa prylar är prio ett att evakuera om det skulle börja brinna. Jag skojar inte.

Prio två är sköldpaddan. Prio tre är sambon. Prio fyra är jag själv.



Queen

Queen

Queen

Queen

Queen

Queen

Queen

Queen

Queen

Queen

Queen

Queen

Queen

Queen

Queen

Queen

Queen

Queen

Queen

Queen

Queen



Tillägg 2009-11-22 kl. 10:05

Har införskaffat tre nya Queenskivor; Queen Guitar Rhapsodies av Carlos Bonell, Fun in Space av Roger Taylor och Live at The Brixton Academy av Brian May. Bra skivor alla tre, men skulle jag rekommendera någon av dem så slår jag nog ett slag för den förstnämnda. Finns på Queenonline.com. Kom även på att jag har en till bok som borde inkluderas i samlingen; BANG! The Complete History of the Universe, författad av bland andra Brian May. Utmärkt kombinerande av två av mina lite större intressen. Finns på Adlibris.








Tillägg 2010-01-19 kl. 23:18

min Queen-samling fått två nytillskott. Två riktigt dåliga sådana. Men samlar man, så samlar man. En skiva med remixade versioner av Freddies solomaterial, och en skiva med euro house/happy hardcore-versioner (eller vad man nu ska kalla det) av kända Queenlåtar. Ville jag verkligen höra Culture Beat massakrera Under pressure, eller DJ Bobo 90-talsrappa sig igenom Radio Ga Ga? Jo, det ville jag, av ren nyfikenhet. Men inte mer än en gång.

Vilket avlångt inlägg det blev.
Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Kommentarer:

1 M:

EN bok?

2 Fridolin:

Vars, vars, vars har du hittat tygmärket?

3 ursula:

så glad jag är över att ha gjort något som visat sig ha betydelse i systers liv...

4 ebba:

THE GREATEST säger jag bara!

5 Felicia:

Vart får du tag på allt..?

Vill ha allt allt allt 8D

6 Tomas:

Tjusigt!

Har du något med Queen att sälja/byta?

Mvh,

//Tomas.

Kommentera här: