Stavning igen (olika som bär)

Jag skrev: Albertina
Firefox rättstavningsprogram: Menade du Hummertina?

Min första tanke är givetvis att visst fan heter hon väl ändå Mat-Tina och inget annat? Efter att ha googlat på saken så är jag nu lite klokare än vad jag var för ett par minuter sedan. En hummertina är visst nån form av primitiv bur-manick som humrar är dumma nog att hoppa rakt in i. Humrar har med andra ord en väldigt hög smak per skarpsinne-kvot. Och Mat-Tina heter fortfarande Mat-Tina och inget annat. Och tittar man bara noga på bilderna nedan så ser man med ens en distinkt skillnad emellan de tvenne avbildade objekten.


Tina är en förkortning av Martina som betyder "krigisk", eller av Kristina som betyder "den kristna". Men det kan alltså även betyda "undervattenfälla för efterblivna kräftdjur".






Andra bloggar om: , , , , ,

Detta är andra gången som jag bloggar om Mat-Tina. Börjar onekligen utvecklas till något av en ovana, det där. Jag är glad att min sambo inte är hemma idag, hon hade hindrat mig från att skriva det här inlägget. Antagligen med våld om det hade behövts. Man kan nog krasst se på det som om förnuftet här hemma tar semester när hon går utanför ytterdörren.

Kommentarer:

1 G:

Hejsan! Om du är intresserad av en ny fräsch och unik vinter design till din blogg, kika på min sida http://babbidesign.blogg.se Välkommen!

2 SANIBO:

haha,

3 Nitania:

Hej! Ett tips till dig. EN RIKTIG DRÖMVINST! Bestäm själv vad du vill vinna i din goodiebag, till ett värde av 1200 kronor. Tävla hos Nitania: http://nitania.blogg.se/2008/november/vinn-hos-mig-en-dromgoodiebag-packa-i-vad-d.html

Kommentera här: