Jag är inte orolig...

Jag är inte så himla orolig över finanskrisen (eller är det okej att bara referera till den som 'lågkonjunkturen' nu?) när jag tänker efter. Ty [kort konstpaus] så länge varje läkare fortsätter ha som gyllende regel att "gör det ont, så skall det röntgas", kommer arbete alltid att finnas till mig i överflöd. Allt ska alltid utredas; ty [fan, slänger in en konstpaus till här] missar en läkare något, hur obetydligt det än må verka, så är det dennes arsle på linjen. Något som sätter resten av vårdkedjan i en beroendeposition gentemot diagnostiska avdelningar (det är jag). Jag kunde inte ha tänkt ut ett mer diaboliskt system själv [mefistofeliskt skrattande här]. Delvis pga att det ligger snuskigt nära perfektion, och delvis pga att min vänstra hjärnhalva och jag har en liten fnurra på tråden just nu (se föregående inlägg).



Andra bloggar om: , , , , , , ,
(Mefistofeliskt? Mefistofeliskt!?? .....varför?)

Kommentarer:

1 ursula:

mefistofeliskt...mums för svenskläraret:)

2 Robert:

Faaaaust! :-D

Kommentera här: