Föreläsningskludd #2

Bild 1: "Ett icke anatomiskt korrekt lårbenshuvud". Kom till när jag väntade på min handledare under senaste praktiken. Vi skulle röntga lungor den dagen, fast egentligen ville jag röntga skelett.

image473

Bild 2: "Kvinnospaden". Kom till under ett seminarium. Skulle kunna bli en oljetavla eller nåt framöver. Tyvärr blev trädet inget vidare, men bortse från det.

image474

Bild 3: "Immunologi är metal". Kom till idag under en föreläsning om pneumoni och antibiotika. Efter en diskussion med bänkgrannen om hurvida den var eld eller blod som kom ut ur armen, så enades vi om att det helt enkelt var brinnande blod.

image475

Bild 4: "KKK is gay gay gay". Kom också till idag. Produktiv dag med andra ord. Gjorde även en variant med en snögubbe istället, men jag har stoltserat med tillräckligt med snögubbshat den senaste tiden. Och jag vet inte varför han/hon/den/det har händer som ser ut som pingvinlabbar. Kanske är det handskar som matchar mössan.

image476

Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer:

1 Kajsa:

Hahaa, vilka kreationer :)

Ja.. iofs har jag inte hunnit spela så långt men tillräckligt för att inte våga spela mer i midnattstimmarna. Har hört att det är svårare pussel i de tidigare spelen men det återstår att se!

Kommentera här: