Semester, eller vad man nu ska kalla det

Idag påbörjas min semester. Fast jag vet inte om man ska kalla det för semester egentligen, då det snarare är en ledighet som jag lyckats få till genom att konsekvent tacka nej till några fler arbetspass på ett par veckor, men ledig är jag i vilket fall som helst.

Känns inte som om jag missat så mycket när jag jobbat mer eller mindre konstant hittills under sommaren, då den skånska sommaren varit förvirrande snarlik den skånska vintern, med regn och blåst och allt vad det innebär. Solen går visst ner på nätterna här nere också. Surrealistiskt värre.

"Semestern" ska i vilket fall som helst gå åt till utövandet av några av mina favoritsysselsättningar: Jag ska sova, plugga, spela tv-spel, äta god mat och bara njuta. Livet är rätt perfekt just nu.

image249
Nån jävla robot jag hittade på google.
Observera loggan på bröstet.

För att återknyta till det här inlägget, och en fråga jag fick i samband med det, så kostade all litteratur under första terminen 7.563 kronor, exklusive frakt, inklusive moms. Sen har jag sålt några av böckerna, så jag har väl lagt ut uppskattningsvis 6.800. Andra terminen var betydligt billigare, får väl ta och recensera den också när jag känner mig mogen åtagandet.

Kommentarer:

1 Sandra:

nae! en xrobrobot? hur häftigt är inte det?

2 Lollias:

Xrob-oten var ju klart cooooooool!
Tack för svaret, förresten, jag tror att jag klarade mig undan med typ 2,5 tkr eller nåt sånt för A-kursen i pedagogik. Och de flesta böckerna har jag sålt vidare, så det kostade mig kanske en femhundring. Liiiiite skillnad! Jag är glad att jag inte fortsatte läsa. Inte bara därför, men det plussar på övertygelsen att jag gjorde rätt.

Kommentera här: