Harry Potter-filmerna: Den ultimata listan

Just när ni trodde att jag inte kunde bli mer fanatisk i mitt nörderi, så går jag och knåpar ihop en sån här höjdarlista. Jag har under den gångna veckan lusläst Internet Movie Database och samlat ihop alla Harry Potter-filmer som återfinns där. Men nöjer jag mig med det? Icke. Sedan har jag med minutiös precision och konsiderabel möda sorterat dessa i kronologisk ordning, både efter filmernas releasedatum och efter Harry Potter-universumets tidslinje. Så om du trodde att du var besatt av Harry Potter så behöver du tänka om, för denna lista är väldigt svår att överträffa!
  1. Harry Potter och de vises sten
  2. Harry Potter och hemligheternas kammare
  3. Harry Potter och fången från Azkaban
  4. Harry Potter och den flammande bägaren
  5. Harry Potter och Fenixorden
  6. Harry Potter och halvblodsprinsen
  7. Harry Potter och dödsrelikerna: Del 1
  8. Harry Potter och dödsrelikerna: Del 2
 
 
 
Andra bloggar om: listor, harry potter

Kommentera här: