Nu kommer vintern väl?

Fyra plusgrader idag. Får väl ta jacka på mig. Fortfarande ont i foten. Röntgade den igår, såg hel ut med reservation för att en stressfraktur kan vara osynlig på röntgen i upp till fyra veckor enligt emedicine. Intressant bifynd också att jag ser ut precis som alla andra inuti. Det var faktiskt snudd på erotiskt, att jag - besatt av såväl skelett, röntgenbilder som mig själv - äntligen fick se mina egna skelettdelar. En bra dag.


Väldigt tydlig stressfraktur. Obs, inte min fot.

Invigde cykeln igår, foten tolererade det bra så jag ska ut på en längre cykeltur nu. Några timmar. Simning fungerar också bra, även om det knappt känns som träning. Får ingen träningsvärk, blir inte särskilt trött. Simmade 80 längder senast, sen kallade naturen så jag gick upp. Får väl öka mängd och intensitet och se om det ger något.

Har i ett svagt ögonblick gått med på att göra en spellista till jobbets julfest nästa månad. Känns lite som jag föreställer mig att det känns att välja ut tavelmotiv åt IKEA. Det ska passa så många som möjligt, vilket per automatik medför att det blir slätstruket och intetsägande. Slutsats: Köp inte tavlor på IKEA, köp bara tavelramar där och måla sedan själv. Vilket verkligen inte ska övertolkas som att jag kommer köpa en gitarr och spela själv på julfesten.

Läser en distanskurs i skräckfiktion (7,5 hp) nu. På 10 veckor (eller 200 timmar pga halvfart) ska jag plöja igenom och diskutera 16 böcker och även hinna med en större inlämningsuppgift. Det är nu jag har nytta av det faktum att jag lärde mig läsa i lågstadiet, samt att jag sedan dess flitigt övat upp min förmåga att läsa snabbt.

Men först en cykeltur.

Haha, inser att jag precis använde min blogg som en blogg. Oroväckande.




Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer:

1 Celina:

Meh! Du kan va udda sminkning... Senaste modet ju!

Kommentera här: