Dödahavsböckerna som aldrig skrevs: Ytterligare en ovidkommande topp 10-lista

Det känns som om kebablistan kanske var lite för lättillgänglig. Alla vet vad fan en kebab är och alla kan sitta och stirra mot en tv. Därför höjer vi oss ett snäpp, och genomlider/avnjuter listan över Dödahavsböckerna som aldrig skrevs. Det enda som finns i mitt huvud just nu är dock Den gamle och kebaben och Harry Potter och dödskebaberna del 1. Kanske borde någon grunda en kebabfilmsblogg; det är uppenbarligen ett koncept som inte är färdigutforskat ännu. Hursomhelst så har Döda havet en salthalt på ca 33,7%. Det är väldigt mycket salt.
  1. Maos lilla dödahavsrulle - Mao Tse-Tung
  2. Liftarens guide till Döda havet - Douglas Adams
  3. Döda havet runt på 80 dagar - Jules Verne
  4. Dyngkåt och hur sugen på att åka till Döda havet som helst - Mia Skäringer
  5. Jakten på Röd Oktober 2: En världsomsegling under Döda havet - Tom Clancy feat. Jules Verne
  6. Boven i mitt drama kallas Döda havet - Unni Drougge
  7. Döda havets själar - Nikolaj Gogol
  8. Kvinnor som älskar män som hatar kvinnor som älskar Döda havet - Stieg Larsson
  9. Döda havet i ett nötskal - Stephen Hawking
  10. August Strindbergs lilla dödahavsrulle för underklassen - August Strindberg
Hade jag varit än fastare besluten att tillföra nonsens till telerymden - samt haft lite mer tid och inspiration för stunden - hade jag givetvis delgivit er kortare utdrag ur var och en av böckerna ovan. Kanske en regnigare dag. Nu ska jag gå och vara i mental obalans någon annanstans ett slag.

Andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentarer:

1 Cornelia:

Jag hoppas att du fortsätter med att skriva nya inlägg till din sida - den har verkligen potential :)!

Kommentera här: