4-årsjubileum [utropstecken]

Om några timmar - runt 20:33-snåret - så fyller bloggen 4 år. Fy fan. När den fyllde 1 år så skrev jag följande:

"Må nästa bloggår bli än spretigare, snällare och elakare på en och samma gång. Må det aldrig existera en röd tråd i det jag skriver. Och må kreativiteten infinna sig i någorlunda halvjämna intervall av den storleksordning som jag själv finner passande, och må dessa infall av övergående skaparglädje vara av sådan längd som kan anses vara adekvat i förhållande till den tid som jag har till förfogande att ägna sådana här divertissemang."

Nuförtiden så uppfattar jag att den övergripande inställningen är lite mer hakuna matata här i krokarna. Så ... må nästa år bli året då jag fortfarande inte hittar någon röd tråd. Må kreativiteten ta sig fler vägar än enbart det elektroniskt skrivna ordets redan välpreparerade motorled. Må bloggen drivas av en vilja att skriva och skapa, snarare än ett tvång att producera.


Glaset framöver är varken halvfullt eller halvtomt. Det är - som alltid - en sammansmält kombination av sand och alkalier, fyllt till 50% av flytande vätska och till resterande 50% av luft. Och alltsomoftast så tömmer jag ur vätskan. 1720 inlägg än så länge, varav 17 utkast. Fy fan, som sagt.

Eller skål, om man så vill.



Andra bloggar om: ,

Kommentera här: