Kolonistugan, inlägg 2

Lite fler bilder som visar hur arbetet fortskridit under veckan. Det tycks ha slutat regna nu, så jag ska strax ut dit och försöka få plintarna på plats. Inte det roligaste momentet kanske, särskilt inte i lerjord. Visste ni förresten att en stuga väger ganska mycket? Men delar man upp en sådan i smådelar, så går det ändå rätt bra att frakta den de ~130 meter som leder ut till släpet. Längs en smaljävla stigjävel. Bra träning om inte annat. Tog två heldagar. En stuga innehåller även ganska många spikar att riva sig på. Det ser lite ut som om vi skaffat katt, fast vassare.


Plockat väck innerväggarna, hittade tre getingbon. Påbörjat ytterväggarna.



Alla väggar väck. Luftigt, luftigt.



Sen drog vi omkull skiten, helt enkelt. Skåne style.
Obs på de blå spända repen till höger i bild.



Fick upp plintarna, sen kom regnet så vi gick hem.

Andra bloggar om: ,

Kommentarer:

1 ViDu:

Jag är full av beundran! Ni har varit jätteduktiga. Är sååååå ledsen att jag inte kan vara där och hjälpa till. Men lite senare kommer jag "hjärna" om jag får.

Kommentera här: