Topp 10: One hit wonders från 90-talet

  1. What's up? - 4 Non Blondes
  2. Runaway train - Soul Asylum
  3. Mmm mmm mmm mmm - Crash Test Dummies
  4. Hunger strike - Temple of the Dog
  5. Spaceman - Babylon Zoo
  6. Two princes - Spin Doctors
  7. Breakfast at Tiffanys - Deep Blue Something
  8. Inside - Stiltskin
  9. No rain - Blind Melon
  10. Cannonball - The Breeders
Bubblare:
Okej, hela sju bubblare är egentligen mot alla mina topplisteprinciper. Men skit samma. Jag skulle nog kunna göra en topp 100: 90-talet utan problem. Jag älskar 90-talet. Three little pigs fanns inte på Spotify, så den finns inte med på den här sammanställda Spotifyspellistan (den får ni vackert klicka på separat för att få upp ett YouTube-klipp). Och man får såklart påpeka om jag glömt någon låt.


Go humletjejen, go!


Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

Kommentarer:

1 Tess:

Nostalgin flödar :-) Jag var tonåring under större delen av 90-talet så man hörde en hel del av dessa. Någon håller än idag. Fast 80-talet är ju min uppväxtfas så det kommer jag alltid hålla lite kärare :-)

2 Fridolin:

Känns som att Sinead O'Connor är mera än ett one hit wonder.

3 Robert:

Vad har hon mer? Mandinka? Ingen låt jag kommer ihåg direkt.

4 Fridolin:

Det är väl mera det att hon inte har försvunnit efter hennes stora hit, som för övrigt skrevs av Prince. Hon förtänar respekt, hon är en artist, som har sålt har sålt mer än 15 milioner skivor, hon skriver egna låtar, hon tar plats i debatten. Det är inte min definition av ett one hit wonder.

5 Robert:

Min definition av henne som one hit wonder börjar och slutar med att hon förknippas med en låt, och med en låt endast.

Kommentera här: