CHOCKBANTNINGEN!

Hej alla lasare. Det ar er favoritbloggare/halvgud som talar. Dessa rader skrivs fran en hotellobby i Paris, varfor ni vackert far forsoka klara er utan vissa tecken. Jag har lekt med tanken att helt lagga ned bloggen i nagra manader nu. Den har - som ni sakert vet - aldrig fyllt nagon klar funktion (haft nagon uppenbar agenda), annat an att jag anvander den for att skriva av mig och uttrycka mig kreativt lite da och da. Dock har jag begagnat mig av denna uttrycksform sa pass lange nu att inspirationen sakta men sakert borjat tryta. Det har slutat kannas nytt och frascht, och det kanns inte lika roligt langre. Darfor vore det desto mer spannande att sluta lagga sa mycket tid och kraft pa att blogga, och se var den kreativitet som da blir over valjer att ta vagen istallet.

Jag pitchade denna idé till min sambo, som givetvis blev helt forskrackt (forutsatter att hon var uppriktig och inte ironisk, men lever man ihop med mig sa blir man till slut sa skicklig pa ironi att den kan vara svar att detektera ibland). Hon foreslog i varje fall att jag kanske borde banta ned bloggen, alternativt ta en paus och se om jag inte kanner annorlunda efter nagra veckor. Och det dar med nedbantning lat faktiskt inte sa dumt. Men da ar ju fragan, vad ska bort? Efter nastan en manads funderande, har jag beslutat att foljande kategorier kommer strykas fran bloggen:
  • Basta scenen
  • Drommar
  • Ego
  • Ergo
  • Foto
  • Hockey
  • i-landsproblem
  • Kludd & Kassa ordvitsar
  • Krankningar
  • Landskrona
  • Listor
  • MMS
  • Prylar
  • Queen
  • Recensioner
  • Rontgen/Studentliv
  • TV-Spel
  • Visste du att
  • Atervinning
Kludd & Kassa ordvitsar kommer dopas om till Dagens ord. Sen kommer jag nog att vara desto personligare och mer rontgenrelaterad via min twitter, lank kommer senare. Sa, ajoss och tack for fisken till allt det som gjort denna blogg till vad den varit i snart 27 manader, och valkomna till XRobs dromlogg och topplisteemporium som ibland leker ordlista (far fixa ny design nar jag kommit hem igen). Avsked + nystart = Tva i ett. Na, jag har alltid forestallt mig att man bor ta avsked till tonerna av Bob Dylans underbara Don't think twice, it's alright, sa darfor kommer har en video till den. Lyssna och njut. Och valkomna in till min nya blogg i framtiden. Ni kan ju redan adressen.




La raison pour laquelle tant de personnes trouvent qu'être heureux est difficile c'est qu'elles s'imaginent toujours le passé mieux qu'il n'était, et le présent pire qu'il n'est vraiment et le futur moin résolu qu'il ne va l'être.

Undrar just hur manga grammatiska fel jag gjorde dar. Palla detta spraket alltsa ... Visste ni forresten att "a la carte" heter "a la carte" har nere ocksa?

Kommentarer:

1 ursula:

men ..landskrona...are you serious?...eller who are you?

2 Icebear:

Va hockey bör väl vara kvar och kanske dags för Farliga Helsingborg /

3 Fridolin:

Xrob= Queen och tv spel...utan queen och tv spel ingen Xrob...då är det bara ren och skär ondska kvar!

Kommentera här: