Rammstein!

Nyss hemkommen från att ha sett Rammstein i Malmö. Helt sanslöst bra. Alldeles för bra för att recenseras ens en gång. I alla fall av undertecknad. Dock hindrar det inte andra från att göra fullt godkända försök. Det piper lite i öronen och jag räknar med att inte kunna prata så bra imorgon, men skit samma. Inget klår detta. Inget.

Visst, hade jag inte sett Metallica redan (tre ggr hittills), så hade jag kanske naivt påstått att det skulle ha smällt högre. Och visst, hade tidsresor varit möjliga, och jag kunnat åka till Wembleystadion den 12 juli 1986 och sett Freddie Mercury sätta det inofficiella världsrekordet i publikkontakt, så hade det antagligen smällt högre. Men, som Stephen Hawking förkunnade senast i förmiddags i en dokumentär jag flippade förbi på Discovery Science, så kommer det inte hända inom en överskådlig framtid.

Så för att summera det: Inget klår detta. Rammstein är världens just nu bästa band. Betyg: 10/10. Se, nu recenserade jag det hela likförbannat. Konsertens höjdpunkter var Wiener blut, Du hast, Feuer frei! och Sonne. Men allt var bra. bra! Fan, till och med förbandet (Combichrist) gav mig gåshud! Bjuder på några bilder också! God natt!







Tillägg dagen efter:
Fler recensioner finns nu hos Kvällsposten, Aftonbladet och HD.

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Kommentarer:

1 Linn:

Är också en av de lyckliga som fick se Rammstein live igår i Malmö. Alltså, vad ska man säga egentligen? Fantastiskt och underbart är väl de två orden som stämmer mest överens med känslan efteråt. Stackars de som missade detta...

2 wesse:

ska dit på lördag, globen!!!!!!

Kommentera här: