Ett steg i rätt riktning

Tycker detta med att Nordanstigs kommunfullmäktige röstat igenom ett förslag som gör gällande att de ska bli landets första vargfria kommun, är ett steg i helt rätt riktning. Vargar ska inte kunna komma här och domdera och ströva omkring. Vilket nedrans pack. Önskar nu bara att Helsingborgs kommun (för vi hör väl inte till den där gruppen av fåniga kommuner som vill bli kallade städer ... eller?) kunde följa efter, och utnämna sig till Sveriges första officiellt getingfria kommun stad.

För om varg nu drabbar betesdjursägare, jägare som vill ha ensamrätt på att döda älgar, samt "alla andra, till exempel de som inte längre vågar vistas i naturen (...)" (faktiskt citat från artikeln - jo, det är alldeles sant), vad tusan gör då inte getingar? Getingar är dessutom farligare, ty de är så himla små. De kan utan problem obemärkt tränga in i ens hem. In i ens hem. Kanske sticker de mig när jag ligger och sover? Rakt på ögonlocket? Så att gadden penetrerar den tunna hud- och slemhinnebarriären och skrapar och rispar mot hornhinnan? Fräscht. En gång när jag var i Blekinge så blev jag stucken av getingar. Två gånger. Jag hatar Blekinge. Jävla getingkramare. Det vore hemskt om det kunde hända även här. Jag vill inte bo i en stad som släpper in sån ohyra. Som svärmar för såna lägre stående väsen, som inte vet att underordna sig skapelsens krona.


Förslag på nytt kommunvapen

I förlängningen så kan man ju bara hoppas att Sverige nu löper hela linan ut och aktivt arbetar för att bli det första helt djurfria landet. Så att vi vågar vistas i naturen igen, menar jag.


Andra bloggar om: sarkasm, ironi, satir, helsingborg, varg, vargar, varghat, getingar, djur, jakt, politik, blekinge, sverige. Wow. Den heliga treenigheten (ironi, sarkasm och satir) i ett och samma inlägg. Och jag som trodde att jag börjat förlora stinget.