Okej; nej

Jag gör om igen. Gör rätt igen. Tar bort alla kategorier, och låter bloggen handla om ingenting. Väldigt 90-tal, jag vet. Men då ska man kanske ta sig en minut till att betänka, att det är just den tiden som jag råkar vara ett barn av. Livet är ju ändå bara en lögn så varför inte passa på att återge den i en mera frisläppt, fragmenterad, förvirrad1 textform tills allt tar slut?

"We are vain and we are blind.
I hate people when they're not polite"

/Psycho killer - Talking Heads, 1977

"In the desert
I saw a creature, naked, bestial,
Who, squatting upon the ground,
Held his heart in his hands,
And ate of it.
I said: 'Is it good, friend?'
'It is bitter - bitter,' he answered;
'But I like it
Because it is bitter,
And because it is my heart."
/In the desert - Stephen Crane, 1905

"When I became the sun
I shone light into the mans' hearts"
/Toxicity - System of a Down, 2001



1 De tre heliga F:n

Kommentera här: