Fototriss: Siluett

Veckans tema på fototriss är siluetter. Så jag kör väl på det. Bild 1 är tagen på Sea Life i London. Det är en haj, sedd underifrån. Mäktig sak. Bild 2 har lite mera lokal anknytning, då den gestaltar stadens vattentorn på ett - i mitt tycke - föredömligt vis. Sen att det gamla vattentornet i sin nygotiska stil spöar skiten ur det nya, bryr vi oss inte om just nu. För jag har ingen siluettbild på det ... Bild 3 är av det lite sorgligare slaget. Bonsaiträdet trivdes inte riktigt här hos oss, och fick väl aldrig någon egentlig chans på livet. Antagligen var det för dragigt. Kräsna växt. Men det blev ett vackert lik i alla fall.







Andra bloggar om: , , , , ,

Kommentarer:

1 ViDu:

Fina bilder. Man kan inte lyckas med alla växter...

2 Nilla:

Haj på daj du! :-)

3 Lissen smyger in !:

Gillar alla tre. Men bonsaiträdet blir min favorit. I precis det skick den är, passade till bilden!

Ha en skön söndag!

4 Cumulunimbus:

Herregud så fina bilder! Är lite torsk på fisk så hajen blir min favorit med vattentornet som god tvåa :)

5 Marmeladen:

Fina bilder, din första bild gillar jag mest, härliga blå färger.

6 Barbro S:

Vackra bilder. Håller med, din bonsai blev verkligen vacker som siluett.

7 Gunvor:

Fina bilder alla tre. Vattentornet var läckert!

8 Irrhönan:

Häftig haj!

9 Jah Hollis:

Fina bilder på veckans tema. Hajen går hem mest hos mig.

10 Kvasthilda:

Hajen däruppe är jätteläcker! Kul när man kan få till såna perspektiv.

Bonsaien ser ut som en kinesisk drake. Med lite fantasi :-)

Kommentera här: