Jag hade nog fel



Jag var nog inne på fel spår angående det där om att röntgen skulle vara tidernas främsta uppfinning. (Se, är man verkligen narcissist om man kan erkänna att man har fel ibland kanske??). För nu har jag funderat lite på saken, och jag har kommit fram till att detta (se bild) måste vara världens bästa uppfinning. Utan konkurrens. Bättre än fjärrkontrollen, kylskåpet, skräckfilmen och glassbilen tillsammans. Jag älskar dessa små hårdplastmirakel. Djupt och innerligt.

Vad det är för något? Men kära nån ... Det är en adapter som gör så att injektionssprutor med luer lock-fattning passar ihop med de flesta slangar, tack vare en slug liten step down-ände på andra sidan. Jag kallar den ... 801.00. Eller 801:an, helt enkelt. Och den äger. Dig, mig, och till och med glassbilen.



Andra bloggar om: , , ,

Kommentera här: