Stötestenar (som kan uppstå) i vardagliga situationer

Jag: Sluta vara inne i sovrummet nu och börja vara här1 istället!
Hon: Men det är ju bara reklam, och jag håller på att plocka fram kläder till imorgon!
Jag: Skit i kläderna till imorgon! Det är en massa skitkassa reklamfilmer nu som jag vill diskutera med dig. Och det går ju liksom asdåligt om du inte är här ens en gång.
Hon: ......Va??

Hon kom inte tillbaka till vardagsrummet förrän reklamavbrottet var över. Och jag fick lov att diskutera propagandastyckenas ofullkomligheter mol allena. Tror hon är lite kinkig för att jag lurade henne att se 2001: A Space Odyssey tidigare. Den föll henne inte riktigt i smaken, kan man lugnt påstå. Hon missade nog poängen med fostret i ljusbubblan i slutet. Kan knappast klandra henne.


1 = Vardagsrummet
Andra bloggar om: , ,

Kommentarer:

1 Tuss:

ooh, ett spatielllt uttryck som diskursdeixis! med fotnot och allt. tjusigt.

2 Robert:

Nej. Nej! Inte på en måndag! Inte diskursdeixis så här tidigt på veckan.

3 M:

Mjo jag älskar dig oxå..... till och med en måndag. =D

Kommentera här: