Jag vet fortfarande ingenting / Dröm #19 - Objudna animeringar

Jag har funderat en del på vad jag egentligen menade med mina sömndruckna visdomsord som jag redogjorde för i förra inlägget. Utan framgång. Som kanske rubriken på detta inlägg redan skvallrat om. Tänkte igår kväll att jag kanske skulle lyckas drömma samma dröm igen, eller åtminstone drömma en fortsättning, men icke. Inga ledtrådar att virka teorier av.

I natt drömde jag istället att jag anordnade en stor examensfest. På en enorm grön kulle. Kanske fanns där en rutschkana. Det var soligt. Alla mina klasskompisar var där. De fick lov att bjuda ett par gäster vardera. Och någon hade då gjort jätteblundern att bjuda Elmer Fudd. Tänk dig honom efter några glas champagne liksom. Som om han inte kunde sikta dåligt med sitt gevär eller tala otydligt redan som det var. Han bjöd dessutom med sig Daffy Duck och Yosemite Sam. På tal om talfel och skjutgalningar liksom.

Yosemite Sam, Daffy Duck och Elmer Fudd. Ovälkomna.

För att göra en bristfällig historia - med många minnesluckor - lite kortare, så sabbade dessa tre herrar hela festen. Många fick uppsöka sjukhus, då även tecknade kulor visst kan tränga genom kött och slita sönder inre organ. Kanske kan vara nyttigt att veta. Men festen var inte helt utan ljusglimtar. Jessica Rabbit tittade faktiskt förbi. Visste ni att hon sadlat om och blivit advokat på äldre dar? Jo, det är sant. Hon sa dock att hon hade vissa problem med att hitta kostymöverdelar som passade henne. Fullt förståeligt.



15 dagar, 15 timmar, 15 minuter och 15 sekunder kvar till examen ... NU!

Vajjert.




Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Kommentarer:

1 Emma:

Hahahahaha

Kommentera här: