Rapsimpuls

Håller på att mixa ihop ett gäng matlådor, verkar bli 12-15 stycken nånting. Just nu puttrar köttfärssåsen i kapp med älgskaven, som trängs på spisen tillsammans med en stekpanna full med plättar. Allt går som smort, tills jag plötsligt får frispel och smörjer in min hela vänstra arm med rapsolja. Inte ens jag vet hur det gick till, men det skvallrar ju knappast om vare sig mental stabilitet eller impulskontroll från min sida. En enda sekund slappnade jag av lite i vänster hjärnhalva. Jag slant nog lite med matskaparlusten, om man får uttrycka det så. Så nu måste jag slänga mig i duschen, eventuellt i sällskap med en flaska Yes. Det hinner jag lätt, efter jag vänt på nästa plätt... a. Hepp, hepp!


Andra bloggar om: ,

Kommentarer:

1 Birgith:

Mår du bra? Verkar så!

Snygg installation på vår trappa.

Bättre kan ni väl?

Kommentera här: