After work

Stannade på en liten after work efter jobbet (... jag är medveten om att after work betyder just efter jobb). Drack kanske en öl för mycket. Kanske till och med två. Framför mig i tåget sitter två kvinnor på varsin sida av mittgången. De talar teckenspråk med varandra. Högtalarsystemet gör gällande att nästa uppehåll är Landskrona. Och där bor ju jag. Så jag reser mig upp. Och hör till min förskräckelse mina läppar häva ifrån sig:

Jag: Ni talar väldigt tyst, vet ni det?

De fortsätter prata teckenspråk med varandra.
Precis som om de inte ens hört mig. Värsta dissen liksom.

Kommentarer:

1 Doktorinnan i Puskallavik:

Så okänsligt av dem! Förstod de inte hur du skulle komma att känna dig?! Ja, se folk nu för tiden!

2 birgith:

Förstår du inte att du sluddrade efter all ölen.

Därför kunde de teckenspråkande kvinnorna inte svara dig.

3 Mimmi:

Haha ;D

Kommentera här: