Personalbrist


"Maskinbefäl till sjöss, läkare och vidareutbildade sjuksköterskor sitter säkert på arbetsmarknaden liksom ett antal andra yrken där utbildningssystemet inte ens i lågkonjunktur räcker till för att förse arbetsmarknaden med tillräckligt många personer att anställa"

/Dagens Nyheter



Jo tack, jag vet. Det råder i det närmsta akut personalbrist på många röntgenavdelningar i regionen. Känns bra. Inte det att vissa delar av avdelningarna kan komma att behöva stängas ner pga bristen på arbetskraft. Och inte det att vi befinner oss i lågkonjunktur. Utan snarare det att arbetsgivarna slåss hej vilt om oss som inte ens är färdigutbildade ännu. Hade jag bara kunnat klona mig själv, hade jag kunnat få 10 jobb om jag så velat.

Men det vill jag ju inte.

Lönen är för kass för att vara värd det besväret.

Kommentera här: