Fototriss: Fel sak på fel plats

Veckans fototrisstema är fel sak på fel plats. Kanske också vid fel tillfälle, det framgår inte.

Bild 1 är en röra på min huvudkudde. Jag hade varit bortrest ett par dagar, kommer hem utarbetad, och så är allt en enda röra. Jobbigt är bara förnamnet. Hur den kom dit från kylskåpsdörren i köket är dessutom något av en gåta.

Bild 2 är inte självklar. Den föreställer en norrlänning i Skåne. Fel plats för en sådan? På "vintrarna" känns det onekligen så mellan varven. Och i början, innan norrlänningen i fråga lärde sig utröna ord ur de skorrande läten de inhemska homo sapiens slängde sig med. Men när språkbarriären väl var oåterkalleligt spräckt, och när den första sommaren väl kom, så kändes det inte så himla dumt ändå. Så jag kan i ärlighetens namn inte avgöra om norrlänningen är på fel plats ännu. Det får framtiden utvisa.

Bild 3 behöver nog också en förklaring. Det är en ormbunke på en bokhylla. Den trivdes inte där. Alls. Då de ska ha lite lagom halvskugga, trodde jag i min naivitet att den skulle frodas där uppe. Men kravlistan slutar visst inte där. Den ska även helst ha det varmt och fuktigt, företrädesvis i österläge. Den är nu omlokaliserad till en betydligt varmare och fuktigare plats. Dock i västerläge, då fönster som vätter mot öster är en akut bristvara här hemma. Den är i skrivande stund fortfarande vid liv.

Den heter Karin, efter Karin Boye.








Andra bloggar om: , , , ,

Kommentarer:

1 Gunvor:

Rolig tolkning av temat! Den översta bilden var skön. Inte alls rörig.

2 susanne lindén:

Härlig tolkning... favoriten blir huvudkudden. Bra jobbat!

3 Synne.:

Jag gillar bilden på Karin.

Den var stor och frodig på bilden ialla fall.

Men var sak på sin plats heter det ju.

Hoppas norrlänningen kommer trivas i Skåne.

Klems Synne.

4 Evelina:

Du får läsa lite dikter för Karin, så håller hon sig nog vid liv..

5 felicia:

Fina bilder. Synd att ormbunken inte trivdes.

Kommentera här: