Välmående

Jo tack, Dagens Nyheter, denna bloggen mår bara fint. Hur mår ni själva? Skribenten bakom denna halvt övergivna avkrok av Internet har nu kunnat sova ut för första gången på alldeles för många dagar. Totalt tio timmars fägringsslummer har det blivit. Täckhetsdvala, är en annan välfungerande synonym. Skönhetssömn då, för de som inte orkar plöja igenom språkcentrat i skallen efter synonymer så här tidigt på dagen. Jag förstår er. Två Metallicakonserter inom loppet av en vecka var nästan i det mäktigaste laget. I varje fall i kombination med ett heltidsjobb. Men det sägs att man inte ska klaga. Jag har ju i alla fall ett jobb, jag fick i varje fall se världens just nu bästa rockband - två gånger, jag har de facto hälsan i behåll, och har jag kanske inte en söt sambo som är en jävel i köket, och så vidare. Ad nauseam. Ni vet. Man fråntas rätten att vara miserabel. För det är alltid någon stackars sate som visst har det snäppet värre. Och det är ju rent ut sagt förjävligt.

Kommentera här: