London, i bildform

Först så var London lite läskigt. Har aldrig varit så långt söderut, och så vidare. Och det blev inte bättre när jag såg att folk körde åt fel håll på fel sida av vägen överallt. Men så var vår taxi till hotellet rosa, och allt kändes plötsligt mycket bättre.


Sen så hade toalettet på hotellrummet en fantastisk liten knapp, som jag för övrigt önskar mig i födelsedagspresent. Nej, nu överdrev jag. Men den var bäst. Inget klår väl att lyssna på Star Trek medan man duschar? Nej, just det.



Sen så var Oxford Street rätt trevligt också. De sålde tv-spel och öl där. Vem behöver mer?
 


... och sen så träffade jag herr och son Ödla borta vid London Eye. Jag ska nog rösta på dem om de någonsin ställer upp i något val där jag är röstberättigad.



Sen så såg jag Big Ben också. Och konstaterade att de har fiskmåsar även i England. Hyfsad tajming i avtryckarfingret där.



Sen drog vi till Sea Life. Där var det 95% barnfamiljer och asiater och asiatiska barnfamiljer. Men även en hel del fisk.





Sen testade vi den där trevliga brittiska traditionen som går ut på att dricka öl ute på trottoaren utanför pubarna. Den fungerade fint. Tog några försök innan jag fick till det, men sen gick det på löpande band.



På British Museum hade de en massa mumier. Och en massa CT-bilder av tidigare nämnda mumier. De flesta fokuserade på att fotografera mumierna. Men inte jag inte.



De hade även några f.d. människor skelett på lager. Det var läckert ganska så nice.



Sen var jag tvungen att äta fish and chips. Med mosade gröna ärtor till. För man äter visst sånt i det där landet. Det var ... som det var.



Vi tog tunnelbanan tillbaka till Heathrow igår. Det var, som ni ser, knökfullt.



Och ja just det, det höll jag nästan på att glömma; Vi såg på nån musikal också.



Men precis då jag lärt mig åt vilket håll jag skulle titta innan jag gick över gatan så var det dags att åka hem igen. När jag genom flygplansfönstret kunde skymta det bländvita, metalliska tarmvred som är turning torso i horisonten ... Usch. Det kändes lite bättre när vårt tåg så småningom rullade in på Landskrona station. 9,90 meter över havet. Men bara lite.


Andra bloggar om: foto, semester, london, england, resa, röntgen, CT, hotell, shopping, öl, sightseeing, queen, freddie mercury, musikaler, mat