Fototriss: Kommunikation

Nyvaken. Och veckans fototrisstema är kommunikation. Med ett par tusen tunnelbanebilder i arkivet, borde jag väl kunna slänga ihop en liten triss på temat, tycker man. Bild 1: Typisk vy tagen av en typiskt uttråkad förare en typisk arbetsdag, nere i underjorden. Bild 2: Goda kommunikationer mellan Gamla Stan och Slussen. Bild 3: Via denna kommunicerade jag flitigt med passagerarna. "Släpp dörrarna så jag kan köra härifrån", "Dra in magarna nu så folk kommer in", "Vi är nu 18 minuter försenade pga [valfri orsak]". Det var tider det.








Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer:

1 Anonym:

bättre än Radiograf antar jag?

2 Tuss:

där har jag åkt! peka på andra bilden ...tror jag.

3 Munin:

gillar bild nr1 när man ser ur förarens synvinkel.

4 eva b:

Kul bilde, ut ett för mig annat perspektiv! Brukar vara den uttråkade resenären som bara står där och väntar och blir sååå glad när tåget trillar in!! ;-)

5 Irrhönan:

"Dra in magarna..." :-D Den var bra.

6 Gunvor:

Jättebra triss. Alla tre bilderna var lika bra.

7 ViDu:

Fina bilder. Gillar den sista.

8 Anneli:

Fina bilder där min favorit är den översta! :O))

9 Bluewhiskey:

Hehehehe.. Dra in magarna.. Jo, tack den var skön. Själv är jag dock väldigt glad över att jag bor så långt ifrån allt vad tunnelbanor heter som möjligt :)

10 Cumulunimbus:

Jättefina bilder ur ovanliga perspektiv! Gamla stan till Slussen tillhör min dagliga färdväg. Kanske du borde prova "Se upp för dårarna" någon gång framöver? Så går jag ut på perrongen och vinkar :)

Kommentera här: