Minnesträning

Börjar jag få dåligt minne, var jag tvungen att fråga mig själv för någon dag sedan. Minns dock inte riktigt anledningen till det (lika med Dåligt Tecken). Ingen aning, svarade jag mig själv på studs. För hur vet man det egentligen? För att testa minnet har jag nu i varje fall rekonstruerat exakt hur jag gick när jag var på Gekås i Ullared och shoppade loss igår. Och med tanke på att jag på under två minuter lyckades redogöra för strax över tre timmars rörelsemönster, så får jag lov att tills vidare utgå ifrån att minnet trots allt är helt okej.

Mitt rörelsemönster, med punktmarkering av
herrklädes- och heminredningsavdelningarna.

Det slog mig precis att det här måste vara jätteintressant för er. Att se hur jag har irrat omkring på en karta. Ni har sån tur att ni gick in precis just nu och läste exakt just detta. Jag avundas er. (Det här inägget hamnar definitivt under Ego-kategorin...)

~4.500 steg blev det förresten där inne, dvs uppskattningsvis en halv vanlig arbetsdag. Gratulerar till den lärdomen också. Kanske ska jag även rabbla upp vad jag köpte där? ... Nej, någon måtta får det nog ändå lov att vara.


Andra bloggar om: , , , ,

Kommentera här: