Pulm frontal, komplett med picea abies?

 

Det var som fan. Det är alltså sant. Man ska inte äta en massa frön och skit, för då börjar det bara växa träd inne i kroppen. Slutstadiet på förloppet är när grenar börjar tränga ut genom trumhinnorna. Vilket man dör av, om jag nu minns det hela korrekt. Det var ändå x antal år sedan någon försökte smälla i mig det senast.

Trivsam tanke förresten. Att den stickande smärtan i bröstkorgen var några jävla granbarr som skrapade mot kapillärbädden mellan lungloberna. Mysigt, mysigt. Men ärligt talat, nu har jag aldrig testat att röntga en gran (men det står med på min att göra-lista), men jag tycker att barren ser lite väl högattenuerande ut. Och varför inte publicera hela lungröntgenbilden, så att den kan bedömas ordentligt? Och ingen tumörtyp som jag är bekant med har det där utseendet ...

... Och borde inte granen se ut som en söt liten bonsai förresten? Det bör kanske nämnas i sammanhanget, att nyheten enligt den ortodoxa (julianska) kalendern publicerades den 1:a april.


Andra bloggar om: röntgen, växter, cancer, aprilskämt, ryssland, humor