Lovar jag att vara ärlig?

Lovar du att vara ärlig? Nej, det här är ingen ärlig blogg serru.
Du heter: Kalla mig Ishmael.
Smeknamn: Lystrar väl till det mesta som börjar på R.
Låt som när du är ledsen sörjer till? Brothers in arms - Dire Straits funkar säkert bra.
Beroende av: Syre och c-vitaminbrus.
Vem behöver du mest just nu: John Blund.
Vad tror folk om dig? Att jag är lite introvert och svår. Och precis lagom rubbad.
Stämmer det? Fan vet. Kanske.
Vad får du oftast komplimanger för? Att jag är lugn, påläst och/eller intelligent hör väl till klassikerna.
Vad säger du för att imponera på någon? "Är inte det där en intraartikulär epifysfraktur på distala humerus?"
Hur imponerar man på dig? Humor och snygga t-shirts.
Brukar du skratta för dig själv? Alltid. (Ha. Ha.)
Vad står det i ditt senast inkomna SMS? "Glad Påsk! Hoppas helgen blir skön o mysig! Kramar från Heléne"
Var bor du? Landskrona.
Trivs du där: Kan man göra annat?
Äger du några converse: Nej. Skitskor som bara går sönder.
Sprit, cider, vin eller öl: De två sistnämnda är förstahandsval.
Brukar du bli för full: Det har hänt, men sköter mig för det mesta.
Vad har du för mobiloperatör: Det där som har Kompis.
Är du allergisk mot något: Saker med päls. Är även intolerant mot idioter.
Har du haft sex idag: Hemligt.
Nästa mål i ditt liv: Fast anställning.
Hur svarar du i mobilen: "Ja hallå?"
Vem ringde du senast? G.
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: "Jadå, ring när du slutat så ses vi vid lasarettet."
Antal timmars sömn inatt: 1½ på soffan + 9 i sängen.
Sov du ensam: Nej.
Brukar du komma i tid: Alltid. Arbetsskada från tunnelbanan.
När mår du bra: När jag får syssla med något komplicerat, eller vanligt hederligt kroppsarbete.
När blev du fotad senast: I lördags. Poserade med ett järnspett. Det var ... som det var.
Hur känner du dig nu: Seg och glad.
Vanligaste färg på dina kläder: Svart eller blå. Blir dock mer och mer rött har jag märkt.
Vad tycker du om fötter: Lätta att röntga; frontal, sidobild + uppvriden bild = klick, klick, klick!
Vad saknar du: Min familj.
Hade du en bra kväll igår: Se svaret på frågan om antalet timmars sömn (svar: ja).
Favoritdryck på morgonen: Vatten.
Rakar du benen: Nej. Riktiga män vaxar (läs: jag gör det inte).
När brukar du oftast gå och lägga dig: 22-22:30 om jag ska jobba dagen efter.
Är du blyg? Ja, men jag brukar ignorera det.
Sysslar du med någon idrott: 100 meter bariumlavemang räknas nog inte, så nej.
Vill du hellre ha mail än brev: Ja och nej (uttömmande svar där).
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Allt är möjligt utom det omöjliga.
Har du spytt offentligt: Tror inte det. Men man vet ju aldrig hur många spyor som döljer sig bakom minnesluckorna ...
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Lukta gott. Gifta mig rikt och shoppa loss.
Är du nöjd med ditt liv: Jupp.
Är du bortskämd: Knappast.
Vad gör du i morgon: Det säger jag inte, för det vore lite korkat att kungöra på bloggen när jag inte är hemma, även om jag nu är (halv)anonym. För då får jag bara inbrott (förutsatt att någon är ute efter att stjäla krukväxter, böcker och nudlar). Men ja, jag är väl på praktik (men jag säger inte mellan vilka klockslag, ha!).
Vad är det värsta du vet? Dött lopp mellan att batterierna i Wii Remoten tar slut mitt under en bossfight / getingstick / åka tunnelbana / äta lutfisk / dricka kaffe / vara näst bäst på något / orättvisor.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? 1.865-1.950kr (inkl. hyra + mat).
Vad behöver du just nu? Middag.
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Arne Anka (Skål, kosmonauter!).
Vad längtar du till? Examen! 52 dagar och 19 timmar kvar!
Har du bra vänner och äkta vänskap? ... Hur vet man det?
Vad använder du för shampoo? Axe.
Vad är det finaste du fått? Hemligt.
En speciell dag du minns: 2006-07-07 var rätt bra.
Hur gammal är du: Inte tillräckligt.
Tycker du om någon just nu: Jaaa.
Om fem månader: Så jobbar jag heltid och studerar psykologi på kvartsfart.
Du samlar på: Enkronor från 1998 (Har runt 300 stycken nu).
Gröna eller röda äppeln: Gröna!
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Ingen.
Gillar du golf: Verkligen, verkligen inte.
Vilken tid gick du upp idag: 8-8:30-snåret.
Har du sovit i din egna säng inatt: Ja.
Har du strumpor på dig nu: Ja, helfestligt helsvarta bomull/polyamid-strumpor med handkettlad tåsöm. Vad fan det nu innebär.
Vad ska du göra ikväll: Ladda inför nästa praktikvecka, tvätta mina skor, skriva lite på en hemtenta, hämta upp tvätten från källaren.
Är det okej att gråta: Självklart.
När grät du senast: Minns ej. Men när Koskenkorva satte 3-2 mot LHC i 7:e kvartsfinalen var det nära.
Laddar du ner musik och film från Internet: Inte just nu, nej.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Donera en del till Skellefteå AIK. Kanske börja leta hus. Betala av studielån.
Bär du glasögon eller linser: Nej.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Utseende går väl ändå före emblem?
När går du upp ur sängen en helgmorgon: Uppenbarligen runt 8-8:30-snåret.
Har du piercing: Nej.
Vill du gifta dig: Javisst.
Vill du ha barn: Kanske.
Solar du ofta: Nej, jobbar på röntgen (vi har inte ens fönster ...).
Är du bra på att laga mat: Folk säger det. Men vad vet väl folk ...
Gillar du att dansa: Nej. I alla fall inte nykter.
Är du flygrädd: Nej.
Hur vig är du: Kan inte få en fot bakom nacken, men nästan.
Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten.
Vilken är din favoritglass: Äter inte glass för tillfället. Men lakritspuckar är goda ...
Tror du på ett liv efter döden: Nej. Fast det blir jag väl varse, tids nog.
Tycker du om sushi: Givetvis, precis som alla civiliserade människor.
Vad äter du helst när du ser på film: Äter helst inget, det tar mig ur filmupplevelsen på nåt vis. Men om jag nu ska välja något, så brukar popcorn sitta fint. Eller morotsstavar.
Bor dina föräldrar tillsammans: Ja.
Har du tandläkarskräck: Nej. Det är irrationellt.
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Är flexibel. Men låter jag dygnsrytmen sköta sig själv, så brukar jag till slut bli kvälls-/nattmänniska.
Vilken ögonfärg har du: Grönblå (se bildbevis i vänsterkolumnen).
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Det har nog hänt.
Biter du på naglarna: Hujedamej, aldrig.
Röker du: Nej. Jag röntgar rökare dagarna i ända, det räcker så.
Hur ofta tränar/motionerar du: Det sitter en stegräknare på höften, räknas det?
Senaste låt du hörde: Sweet child of mine - Guns N Roses.
Vad gör du på helgerna: Allt som jag inte hinner med under veckorna så klart!

Listan stal jag skamlöst från Elin J, men sånt har hon överseende med.



Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer:

1 Tuss:

jag snodde bitar av den listan, och det har jag överseende med.

Kommentera här: