Farliga Landskrona - Del 51

Dagens äventyr / Envishetens triumf

Satt och skrev på mitt skolarbete i förmiddags när jag plötsligt kände att det inte riktigt funkade för mig. Jag var tvungen att ta en liten promenad för att skingra tankarna. Började gå runt Citadellet. Tänkte då att jag kanske skulle ta en vända ut till Borstahusen också, när jag ändå var i farten. Det hela slutade med att jag gick hela vägen till Helsingborg. Mina fötter hatar mig just nu. Det som är kvar av dem. Men nu är jag fylld av ny kunskap. Jag vet till exempel att...
  • ...det tar 4 timmar och 12 minuter att gå från Citadellet till Knutpunkten. Med en paus i Ålabodarna för att dricka lite vatten och en paus i Rydebäck för att palla ett äpple.
  • ...min viljestyrka fortfarande fungerar som den ska.
  • ...det är strax över 30.000 steg till Helsingborg hemifrån mig.
  • ...man bränner 1515 kcal på det.
  • ...Skåne är för jävla vackert på sina ställen. Och då syftar jag inte på alla jävla golfbanor.
  • ...ett suprememål på Max smakar bättre ju längre man tvingat sig själv att gå för att få tag i det.
Nej, nu ska jag lägga mig raklång på golvet och stirra upp i taket. Undrar hur länge jag pallar ligga där innan jag förlorar förståndet...? Det har varit lite Hjälp!-Marina över hela dagen, så det är väl bara att fortsätta på den linjen tänkte jag.



Andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentera här: