Modemissar

Väldigt skön seger ikväll, äntligen 3 poäng. Men. Jag som lever i hockeyexil här nere i Skåne (ja, jag vet, Rögle hit och Rögle dit, det är ett enda Elitserielag på oroväckande många mil) har inte sett en enda match hittills i år. Jag har på så vis missat ett så pass fundamentalt moment av hockeysäsongen som att detaljgranska årets matchdräkter. Får nöja mig med att kika på bilderna från dagens match istället. Jag ser på en gång två alarmerande designmissar. Båda två är reklamrelaterade. Fel 1: ICA-reklamen på hjälmen. Ser inte bra ut. Sorry ICA. Diggar dock eran köttfärs. Fel 2: Intersportreklamen på axlarna. Enligt mig så är tigerränderna heliga, och ej till för att besudla i intäktssyfte.




Relaterad läsning: Aftonbladet, Expressen, SVT, DN, SvD, HD, NV
Andra bloggar om: , , , , ,

Kommentarer:

1 AikFan:

HAHA hocky är inte mode vad är detta för fjolleri!

löjligt rent utsagt!

2 Robert:

Nu är ju frågan om jag ska tolka din kommentar såsom den är formulerad rakt upp och ner, eller välja att riskera att övertolka den och anta att du fattat att hela inlägget är ett skämt? Du kommer inte från inlandet? De brukar i regel ha lite svårare för det här med ironi än vad vi från kusten har, har jag märkt ;-)

3 KAKTUSBLOMMAN:

Skaffa dig Comhem, om du har möjlighet, så kan du se alla matcher på Säsongskortet. Det är toppen. Numera har jag en PVR- box som jag kan spela in alla matcher på också. Tidigare gick jag och såg dem på storbilds-Tv på någon pub.



Förstår vad du menar med "exilen"- Det är samma när man bor i Göteborg. Hur kul är det att vara SAIK-supporter när det är över 11000 personer som hejar på Frölunda? Det blir dödstyst när SAIK gör mål. Att gå på "bortamatch" stinker, om de inte vinner förstås.

Kommentera här: