Topp 10: Pizzerior

En sån här lista är ju så satans subjektiv att den knappt borde tillåtas existera ens en gång. Och det faktum att jag inte ätit på varenda pizzeria i hela världen (ännu iaf) spär bara på den känslan. Men jag åt en så sjukt god pizza för någon vecka sedan att jag inte kan låta bli att knåpa ihop den här listan ändå.
  1. La Strada, Humlebæk. Helt enkelt i en klass för sig.
  2. Don Pedro, Landskrona. Bäst i (den här) stan.
  3. Mia Nonna, Solna. Får en väldigt flottig maträtt att kännas väldigt fräsch.
  4. Pizzeria Viking, Skellefteå. Godaste kebabrullarna någonsin.
  5. Ararat Kiosk & Gatukök, Bromölla. Pionjärer inom konceptet 'plankstekspizza', med potatismos och hela köret.
  6. Restaurang Tre Kronor, Skellefteå. Calskrove.
  7. En pizzeria vid Odenplan i Stockholm som jag inte kommer ihåg namnet på, som hade jättegoda, enorma pizzor som vällde ut långt utanför pizzatallrikskanterna, och som dessutom var skitbilliga.
  8. Solberga pizzeria vid Klacktorget (mitt mellan Älvsjö och Telefonplan i Stockholm). Räddaren i nöden otaliga gånger (tredjehandslägenheten som jag bodde i när det begav sig hade ingen fungerande ugn).
  9. Dallas Pizzeria & Hamburgerbar, Skellefteå. The Drowners-pizza och oändlig läskrefill.
  10. Pizzeria Okej, Älvsbyn. Bäst på bakispizzor, jag lovar.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer:

1 ursula:

där kan man kanske deala om en lämning...hos pedro...??? i can do that om du förbereder den intet ont anande saten... och förrexten.. har du varit hos mamma teresa? .. det märkliga uttrycket går inte av för hackor frestades jag att använda... men vid nvgcnärmare eftertanke gör de det nog om någon skulle vara så brevid sig att de skulle försöka.. nåja... gooooda är de iallafall..

2 Anonym:

doris hälsade i förra inlägget..

3 mattias:

bagarens special på bykrogen i Orsa. Bästa någonsin. Alla kategorier

Kommentera här: