Hålet i strumpan (som ej kommer att utvecklas till en följetong)

Jag har ett hål i min ena strumpa som jag har på mig idag. (Jag ångrar mig redan, det borde stå 'det är ett hål' och inte 'jag har ett hål'; man borde rimligtvis inte kunna äga något som inte består av något, utan som enbart definieras av materian runtomkring). Jag tänker inte byta. Jag ser det som en kombination av lathet och ett fånigt, bohemiskt ställningstagande. Jag tar strumpan som den kommer. Nu kan jag vanka av och an i lägenheten och bara känna mig obrydd om det här hålet, som ändå inte är mitt. Jag är så obrydd att jag till och med lägger upp en bild på härligheten. Bara så där.




Andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentarer:

1 Evelina:

Kolla in buyorsell.blogg.se, där kan du sälja gamla kläder, skor etc. Helt GRATIS är det att lägga ut annonsen! Samtidigt som du kan leta efter något som passar just dig:)



2 Kännare:

Kvalitetsblogg detta. Punkt.

3 Robert:

Jag håller inte riktigt med där.

4 Anonym:

Det är lathet ja, och lite slarvigt.

5 emelie:

Klart man ska få ha strumpor med hål i ibland, personligen händer det mig rätt ofta :P

6 Robert:

Tack emelie :-) Hålet gjorde mig dessutom så förvånad; det är mina nyaste strumpor.

7 Johanna:

haha! genialt! vilket fantastiskt inlägg. love it!

8 LisaLisa:

Vilken fin blogg! Titta gärna in på vår blogg och läsa om allt mellan himmel och jord. :) Ge gärna lite åsikter om vad du tycker också!

9 jennifer:

va med och tävla om fina smycken från puss.se i min blogg nu!

10 Maria:

jag hatar när det är hål i strumpan, man blir en gnutta irriterad! ;)

11 Anonym:

läs min blogg

12 Alina:

Godkväll! Kikar in:)

13 BigMama:

Kan ju knappt vara sant.

Trodde i min enfald att jag hade i-landsproblem....men nu ser jag ju att du har det så mycket värre.

Kommentera här: