Fototriss: Skyltar

Veckans fototrisstema är skyltar. Bild 1 föreställer en skylt som sitter på vår badrumsvägg. Har för mig att den kommer från ett X2000 mellan Stockholm-Uppsala en gång i tiden. Så kan det gå. Bild 2 kan ni ju få fundera lite över vilket sammanhang den uppmaningen är tagen ur. Bild 3 är tagen en iskall februarinatt 2006, på väg hem från jobbet. Bilden i sig är inte särskilt märkvärdig, men jag älskar frosten på skyltarna. Och den observante kan skymta Högdalstuppen i bakgrunden, precis under den nedre skylten.







Är så fräck att jag slänger med en extrabild den här veckan. Tagen med en kass engångskamera ur ett rullande militärfordon i Boden, våren 2002. Den känns lite vintage på nåt vis. För att det är så "originellt" (obs; ironiskt användande av citationstecken) att ta en bild av en skylt som förkunnar att all fotografering är förbjuden. Sånt gör mig glad.




Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer:

1 Ann:

Extrabilden var ju kul och ja fräckt att ta den men jag gillar de andra också, frågan är ju hur tusan man gör när man stänger en kjol?

2 lilalili:

Vad skönt med en Tillåtet-skylt. Så bild ett blir min favorit här hos dig!

Kramis

3 S.mor:

Gillar er toaskylt. Den bryter av fint mot den "fina" tapeten.

4 Synne:

Glöm ej stänga kjolarna blir nog min favorit.

Jag som bara använder byxor hehe.

kramen.

5 Cissi:

Kjolskylten blir min favorit hos dig idag.

6 Zippo:

Den i mitten blir favoriten, var definitivt roligast i alla fall.



/Zippo

Kommentera här: