Det enda inlägget jag kommer att skriva om finanskrisen

Hela den där grejen med ekonomi har gått mig lite förbi. Jag vet hur jag gör upp en hållbar budget (det är när jag ser till att det försvinner mindre från kontot än det hinner komma in), men i övrigt så är området en enda stor, blind fläck i min annars väldigt imponerande och i det närmsta encyklopediska allmänbildning (obs; självdistanshumor). Jag har gjort en simpel bild som åskådliggör hur jag ser ut när ekonomi kommer på tal. Den kan även användas när folk diskuterar motorer, fotboll, mjällschampo och hiphop.

Axelryckning, av XRob

När folk påpekar för mig att nu är det allvar, nu har till och med H.M. Konungen förlorat 10 miljoner, så kommer jag hädanefter att hänvisa till bilden ovan. När folk frågar mig vad som egentligen hände, så kommer jag att demonstrativt höja och sänka på axlarna, något som tydligt åskådliggörs i bilden ovan. När min åsikt avkrävs mig beträffande att krisen inte är över ännu, så kommer jag att låta påskina min okunskap genom att länka till det här inlägget. Skulle folk ändå envisas med att nånting borde jag väl rimligtvis tycka ändå, så kommer jag att ställa dem en fråga som hjälpt mig genom väldigt mycket här i livet. Jag kommer att fråga dem: Vad skulle Rambo ha gjort i din situation?

Jag förväntar mig inte att de kommer nå någon form av upplysning i och med det. Men jag förväntar mig att de kommer att inse att jag inte kan ett enda jävla skit i ämnet, och lämna mig ifred. I alla fall i den bästa av världar...

What would Rambo do?
What would Rambo do?


Andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentera här: