Mina lungor in- och exhalerar i jämna tag, pulsen ligger stadigt på 65 slag i minuten, blodtryck 125/75, pupillerna kontraheras normalt bilateralt vid belysning, jag svarar adekvat på tilltal

Jag överlevde med andra ord tentan. Es war ein 'Baggis', wie sie manchmal sagen können. Den genomfördes inte i strikt ställa-mot-väggen-anda, såsom jag hade haft onda föraningar om, utan var till och med att betrakta som en trevlig företeelse, såhär med facit i hand. Men å andra sidan är det ju alltid trevligt att bli godkänd (inte för att jag nu någonsin varit med om motsatsen). Nu ska jag panikstäda, för sambon kommer hem om en timme. Eller okej, panik och panik; det står en odiskad tallrik i köket, och jag måste bädda sängen. Och kanske hänga upp handduken som har legat på badrumsgolvet i en vecka nu. Och jag borde antagligen raka mig.

Panik är, som ni förstår, bara förnamnet.

(Efternamnet är "Som inte står i proportion till saker och tings faktiska beskaffenhet". Mellannamnet är Ångest, men det brukar jag i regel hoppa över).






Andra bloggar om: , , ,

(Nej, jag fick faktiskt underkänt på ett matteprov hösten -00.
Och jag var precis på gränsen på ett kemiprov hösten -99)

Kommentarer:

1 Badland:

Jag vill att Xrob inom de närmaste 2 timmarna skriver en blogg om de 10 bästa party låtarna.

2 Robert:

I'm on it!

Kommentera här: