Topp 10: Partylåtar

"Jag vill att XRob inom de närmaste 2 timmarna skriver en blogg om de 10 bästa partylåtarna", fick jag en utmaning som löd. Den mottogs 2008-11-07 klockan 16:34:02, och besvarades klockan 18:30:38. Och den visade sig vara skitsvår. Här är ett gäng tänkbara topp 10-listor som svar, det är bara att välja och vraka. Har man bara i åtanke att dessa listor föddes under tidspress, så blev de helt okej ändå.

Topp 10: Partylåtar (rockversionen)
  1. Down with the sickness - Disturbed
  2. Bodies - Drowning Pool
  3. Don't thead on me - Metallica
  4. Same old song and dance - Aerosmith
  5. Welcome to the jungle - Guns N Roses
  6. I believe in a thing called love - The Darkness
  7. Buddy Holly - Weezer
  8. Lola - The Kinks
  9. All over you - Live
  10. Sweet home Alabama - Lynyrd Skynyrd
Bubblare:
Rock the casbah - The Clash
Thunderstruck - AC/DC
Spaceman - Babylon Zoo
Pure morning - Placebo
Talk dirty to me - Poison
Cum on feel the noize - Quiet Riot




Topp 10: Partylåtar (den svenska versionen)
  1. Eloise - Arvingarna (Man måste ha festat med min klass för att begripa detta)
  2. Bärs som bärs - The Kristet Utseende (Man måste ha festat med mitt kompani för att begripa detta)
  3. Sibylla - Hans & Greta
  4. Bakom mina solglasögon - Docenterna
  5. Jag vill gå hem med dig - Lars Winnerbäck
  6. Ramlar - Håkan Hellström
  7. En himmelsk drog - Kent
  8. Livet är en fest - Nationalteatern
  9. Luke Skywalker - Broder Daniel
  10. Dansar aldrig nykter - Magnus Uggla
Bubblare:
Tatuera mig - Mindre Modiga Män (hittade ingen video...)
Det vi kan bäst - Skumdum (hittade ingen video...)
C.C. Cowboys - Imperiet




Topp 10: Partylåtar (den svängiga(re) versionen)

  1. Wa-Do-Dem - Eek-A-Mouse
  2. DARE - Gorillaz
  3. Funkytown - Lipps, Inc.
  4. Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss - Bloodhound Gang
  5. Små svarta änglar - Kalle Baah
  6. Big Six - Judge Dread
  7. La Bamba - Los Lobos
  8. White and nerdy - Weird Al Yankovic
  9. Come on Eileen - Reel Big Fish (obs, cover)
  10. 99 luftballons - Nena
Bubblare:
Fight for your right - Beastie Boys
Living on my own - Freddie Mercury
You can call me Al - Paul Simon
I'm too sexy - Right Said Fred


Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Jag hann, men det var fan i mig knappt! Kanske var lite onödigt att leta reda på videor till (nästan) varenda låt. Men nu blev det så. Och det är skillnad på party och party. Kanske borde ha gjort temalistor, typ "ölhävarparty", "strandparty", "möhippa", osv. Men det får kanske bli ett framtida projekt. Nu ska jag äta (en lite försenad) middag. Phew.

Kommentarer:

1 Badland:

Tank you. Tank you. :) Hade dock förväntat mig mera Queen på nån av listorna, jag börjar undra om du har legat av dig, eller vad som har hänt egentligen.

2 Robert:

Bloggen må tala ett språk, men sanningen finns att läsa mellan raderna på last.fm!



http://www.lastfm.se/user/XBobby

3 Ninja:

Hmm man kanske skulle återuppta last.fm igen... Hur som helst blev jag riktigt ställd när jag upptäcker att någon har i princip exakt samma musiksmak som jag. Känner vi varandra eller ???



Trodde dessutom att jag var ensam om att erkänna MMM (mindre modiga män).

4 Robert:

Great minds think alike. Fast nu när jag tänker efter, så borde väl även idioter uppvisa snarlika tankemönster..? :-P



MMM är klart underskattade!

Kommentera här: