Topp 10: Anledningar till varför det (kanske) skulle vara bekvämare att vara kvinna istället

Den här listan hänger ihop med Topp 10: Anledningar till varför jag är glad över att vara man. Tänkte att när jag ändå är i listihopknåpartagen (står inte med i SAOL) så kunde jag väl lika gärna balansera upp saker och ting och göra en av varje. Lite lagom konkret yin-och-yang:ande såhär i början av veckan. Den här ska tolkas som sarkastisk satir, precis som den förra listan.
  1. Manlig förkylning. Punkt.
  2. Jag skulle inte behöva fejka intresse för fotboll i tid och otid bara för att smälta in.
  3. Jag skulle aldrig hamna i situationer där jag behöver fejka intresse för bilar, motorer och diverse andra saker som stinker bensin, kräver olja och åstadkommer oljud.
  4. Som man så får jag inte noppa ögonbrynen för mycket, så att jag ser för prydlig ut. Sådana detaljer gör att folk börjar ifrågasätta min sexuella läggning. Rakningen ska helst inte vara för slät, och använder jag ex concealer så får det verkligen inte synas alls (betydelsen av detta kan inte överskattas; to conceal the concealer är oumbärligt för att överleva). Eventuell läppglans måste ha en så pass matt, naturtrogen ton att hela dess syfte går förlorat.
  5. Jag skulle inte behöva lära mig en massa elektroniktjafs, bara för att det förväntas av mig att jag ska kunna sånt.
  6. Skallighet.
  7. En kvinna som går omkring med 5 shoppingkassar i varje hand = Någon som har en bra dag. En man som går omkring med 5 shoppingkassar i varje hand = Toffel.
  8. Då män i regel tjänar bättre än kvinnor, så skulle sannolikheten för att jag skulle lyckas gifta mig rikt öka markant.
  9. Enligt Statistiska Centralbyrån så har jag 53,19 år kvar att leva (återstående medellivslängd). Hade jag varit kvinna, så hade den siffran istället legat på 57,25 år. Och prostatacancer är både vanligare och dödligare än bröstcancer. Och som man så kan jag dessutom drabbas av båda två. Hujedamej.
  10. Kvinnor är bättre på att använda bilbälte, städa, e-deklarera, minnas ansikten, lukta, shoppa, koppla av, laga mat, reagera snabbt och köra bil. Kvinnor är visst bättre för klimatet också.


Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer:

1 S.mor:

Lysande!!!!!

Kommentera här: