Sideshow Bob / Sideboob Show

Antagligen så behöver en viss mängd melatonin pumpa sig fram genom hjärnans artärer för att detta ska anses vara kul. Sent (sent) igår kväll var det skitkul. Ikväll är det rulla-med-ögonen-och-le-lite-med-ena-mungipan-kul. Imorgon kommer jag förmodligen att hata detta. Men imorgon är en annan dag, sägs det.

Så här var det:

1) För några dagar sedan så såg jag det här underbara Family Guy-klippet. Att ha sett det här klippet är essentiellt för att förstå det kvasikomiska antiklimax som strax följer (underförstått: titta på klippet).



2) Sidehow Bob är en av mina favoritkaraktärer i The Simpsons. En mordlysten, långsint, överlägsen typ med enorma fötter. Att känna till hans namn är essentiellt för att förstå det kvasikomiska antiklimax som strax följer (underförstått: lägg hans namn på minnet).



3) Igår gick Star Wars Episod VI: Jediridderen vender tilbake på nån norsk kanal. Jag slötittade, i (akut) brist på annat. Leia har på sig en guldbikini i några scener i mitten av filmen. I några av dessa bikiniscener, i samband med att de flyr undan Jabba the Hutt ute i nån jävla öken nånstans, så ses hon i profil.



4) Jag sträcker då upp armarna och utbrister i ett 'Wohoo, Sideboob Show'. Jag känner min sambo tillräckligt väl för att veta att samtliga av dessa populärkulturella referenser finns lättillgängliga i hennes databank i bakhuvudet. Och jag gillar att säga saker för att se hur folk reagerar. Således var jag nödder och tvungen till detta. För säkerhets skull la jag till ett wohoo i början för att på så vis förstärka Simpsonsanspelningen och minska den fövisso oansenliga men ändå fullt tänkbara risken för missförstånd.

5) Humor är inte lika kul när den förklaras och analyseras i detalj i efterhand. Men det visste vi ju redan. Min sambo skrattade i alla fall. Och när jag påminde henne om detta idag, så rullade hon med ögonen och log lite med ena mungipan. Imorgon kommer hon förmodligen att hata detta.

Som tur är så är imorgon en vilt främmande dag.




Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

Kommentera här: