Fototriss: Ovanifrån

Veckans fototrisstema är ovanifrån. Bild 1 är en dagsfärsk bild av vårt vardagsrumsgolv. Behöver jag tillägga att sambon är överlycklig över hur det ser ut? Någon (ingen nämnd, ingen glömd) kommer att behöva dammsuga innan han får någon middag ikväll. Bild 2 är en fortsättning på döda djur-temat som startade i och med den döda råttan förra veckan. En död larv som låg på balkongen en morgon i somras. Äcklig som fan. Bild 3 är en väldigt trevlig lunch, sedd ovanifrån. Fotot är taget i naturreservatet Kjugekull i somras.










Andra bloggar om: , , , , ,

Kommentarer:

1 sickan:

Jag är nog hungrig:P

jag gillar sista bilden allra bäst!



ha en bra dag!

2 AnnaKK:

En utflykt med fika hade inte varit helt fel idag - men här ser halva tomten ut i stil med ert vardagsrumsgolv, så... <:-)

3 Znogge:

Mina favoritbullar! Bild tre helt klart!

4 Limeblossom:

Gillade ju den med råttan o gillar även dem med larven. Den kan väl kanske räknas som lite makaber men oj så fina färger :-)

5 Ann:

kul bilder...larven är vacker även som död...:)

6 Nilla:

ler... Vad grönt det blev! :-)

7 Synne:

Hej.

Här blir det picnicbilden. Sommarn är snart här igen.

Synne.

8 Cissi:

Jag gillar din första bild mest.

9 Irrhönan:

Den där bilden med råttan minns jag alldeles för väl. Ska jag nu behöva dras med en larv också?



(Vad blir det för djur nästa söndag?? :-) )

10 Zippo:

Larvigt tycker jag :-)

Gillade nog fikabilden bäst.



/Zippo

11 maria_6909:

Svårt, svårt men jag väljer nog ändå den sista bilden! =) /maria_6909

12 Jah Hollis:

Frågan är om den gröna sörjan kommer inifrån larven, eller om det var den som tog kål på den?

13 Jea:

Larvigt värre ;)

Ta hand om ditt grisöra fniss

14 Lissen:

Sista bilden gillar jag ju bäst... fika. Men att se det efter larven, tja lite känslig är jag för sådana där små djur!

Ha en skön kväll!

15 Della / Var Dag ett Äventyr:

Larven var ju lite ofräsch.

16 Avsändare Margareta:

Jag förstår sambon till 100%. Mittenbilden var äcklig, men en guld och svartfärgad larv är ändå vacker om jag sluppit det som sipprat ut. Picknick i det gröna, härligt.



/Avsändare Margareta

17 Bosse:

Hej.



Det här är mitt första besök på din blogg, en följd av att du lämnade en vänlig kommentar hos mig. Jag är ganska säker på att jag kommer att återvända hit lite då och då. Läste din text under "19 små frågor om böcker" och blev glad över att den var både välskriven och rolig. Det var "Slottet det vita" som fångade min blick, jag trodde det handlade om Sven David Sandströms opera med samma namn, men det gjorde det ju inte.



Beträffande döda djur så har jag ingen fobi därvidlag. Varför blir människor så illa berörda av en död råtta eller en död larv? Jag har ett par döda-råttor-bilder i mitt arkiv, kanske får jag användning för dem i någon framtida fototriss. Din larvbild var fin; märklig den där gröna färgen.

18 Anna Hammar:

tack för din kommentar hos mig...



gillar din triss och även om den är äcklig så gillar jag larven..

19 Therése:

Vilka fina bilder! Jag som älskar brödet som är på sista bilden. Den får bli min favorit!

20 Kin@:

jättehäftig tolkning av temat!



Trevlig vecka!



Mvh Kin@

21 Annika:

Helt klart en triss ovanifrån.



Blev det någon middag på kvällen... med tanke på golvet...? :o)

22 Robert:

Joo, middag blev det, men jag fick laga den själv!

23 Marie:

Glurk - hur kan man blöda grönt??? Fast bilden är häftig!

24 Anna:

Usch det var ingen trevlig larv... På mitt bidrag kan man även se en bild under döda djur-kategorin...

Kommentera här: