Topp 10: Djur jag inte tycker om

Det här är en lista över djur som jag inte tycker om. Inspirerad av bilden längre ner i inlägget.
  1. Sniglar - SlemslemSLEM, överalltalltALLT... Och så kras när man råkar trampa på dem.
  2. Getingar - Särskilt från Blekinge. De sticker först och frågar sen. Och sen sticker de igen.
  3. Silverfiskar - Leave me alone, äckliga jävla underdjur!
  4. Kackerlackor - Har aldrig sett någon. Men jag känner på mig att vi skulle strida till döden om våra vägar någonsin korsades.
  5. Blodiglar - Inget slår den där känslan man får när man kliver upp ur vattnet och känner att det sitter en stor, härlig blodigel i ljumsken. Fy fan.
  6. Fästingar - Jag har sett två stycken i hela mitt liv. Det räcker så.
  7. Maneter - Men bara om de är modell större, eller på riktigt nära håll.
  8. Spindlarna vid Häljarps station som gör att man inte kan sitta på bänkarna utan att få dem i håret - Jag har inget alls emot spindlar generellt, de får bara gärna befinna sig nån annanstans än i mitt hår. Det är inte särskilt fräscht.
  9. Bladlöss - Än en gång, ge fan i mitt hår. (Barndomsflashback: Aldrig, aldrig gömma sig under en björk när man leker kurragömma).
  10. Binnikemaskar - Ingen sån här lista vore komplett utan binnikemaskar, antar jag.
Bubblare: Lutfisk.

cats


Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer:

1 Eme:

ja eller hur?! Eller inte alls!

Bläää

2 Patrik A:

haha bubblaren var väl inte så äcklig eller =) smaken kanske iofs :P

3 Ninja:

Lutfisk är inte så äckligt... bara smaklöst, äckligt är doch att trampa på maskar som kryper upp på gångbanorna när det har regnat.

4 Ninja:

Kan getingar sticka 2ggr ?

5 Robert:

Ja usch, när de är sådär halvt uppluckrade och bleka på asfalten... Och jag tror inte att de kan sticka mer än en gång, antagligen inte, men senast jag var i Blekinge så blev jag stucken två ggr, that's all I know ^^

Kommentera här: